Spännande dag

Det är nu som det helt plötsligt blir spännande. Först och främst ska jag och mor iväg med Ludde för vaccinering hos veterinären. Nödvändigt ont som jag ser det. Förhoppningsvis finns det även tid över för en kloklippning för det tycker inte Ludde om och inte heller matte, som får X antal rivmärken längs med kroppen. Nedsövning tro? Sen när vi ändå är iväg så ska vi passa på att skaffa en ny sele, för den förra har gått i sönder. Trots att han är tjockishunden nummer 1 så har inte vikten med det att göra. Bara själva öglan som gått av och selen var dessutom för valpar... Så Ludde förtjänar nog vid en ålder av strax sju år en ny sele som han slipper skämmas för.
 
Sen när Ludde väl är avdumpad, det är då det roliga och spännande dyker upp! Jag ska ju skriva på ett kontrakt för jobb! Jag kan verkligen inte vänta utan vill dit, och det nu. Får se vad lönen slutar på men vad som helst är bättre än gratis. Arbetar man så arbetar man.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0