Paus från skolarbete, tillsvidare

Nu har jag pluggat tillräckligt för idag. Fick en hel del gjort inför kommande studieträffen för Specialpedagogikkursen på Karlstad Universitet 8-9 november. Intervjun är omredigerad så att några citat har hittat dit och jag har skrivit klart uppgiften om "Vad är specialpedagogik för dig?". Det är lite krånligt det där med att hitta relevanta citat från böcker som på något vis är vinklade i samma banor som man själv tänker. För visst kan det stödja ens tankar och åsikter men inte alltid så starkt som man själv vill. Tyvärr finns det ju inga databas för citat som till fullo matchar ens skolarbete. Men nu är det klart och jag hoppas att läraren tycker om det, det är ju på det som betyget vilar. Samtidigt så känns uppgifterna hittills väldigt fria -det handlar om mina åsikter och inget statiskt ämne. Jag har intervjuat en person och sen svarat på frågor angående vad specialpedagogik är för mig. Så jag borde ju inte kunna få något annat än "rätt" på dessa uppgifter. Om jag nu såklart inte faller på det här med hänvisning till böcker. Usch. 
 
Men nu lägger jag böcker åt sidan, och beställer en ny bok! Köpte nyss via bokus hemsida en bok som heter Aspergers syndrom, universum och allt annat. Det är precis som det låter till Specialpedagogikkursen och det ska bli spännande att läsa den. Har alltid gillat böcker som tar språng ifrån verkligheten, och att även jag får ta del av det är super! Skolarbete blandat med nöje, tummen upp.
 
(Ni har väl föresten inte glömt att ställa om klockan? EX. Istället för att klockan är 2 så är den nu 1, en timme tillbaka alltså)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0