Missöde med buss

Idag har varit väldigt bra, förutom en liten detalj. Jag kom försent till jobbet. Bussen jag hade tänkt ta kom inte, eller så var den tidig, så jag fick ta en annan som tar längre tid. Väl framme så måste jag dessutom gå runt byggnaden eftersom jag inte har passerkort till den mindre grinden. Allt som allt blev jag 10 minuter försenad, blir fel intryck på den ordinarie receptionisten om ni frågar mig. Nästa gång ska jag antingen gå supertidigt eller helt enkelt vänta på en tidigare buss så att jag garanterat är där i tid.
 
Förutom det missödet så gick allt bra idag, man lär sig mer och mer genom att göra saker praktiskt. Har nu även skrivit ner en hel del så att jag är väl förberedd imorgon. Ska ju sitta själv vid reception under 2 timmar medan ordinarie är på möte. Känns lite nervöst men det är under lunchtid så alltför mycket händer väl inte då. Slutar hyfsat tidigt i alla fall så då fortsätter jag dagen med att skriva klart en skoluppgift. Eller det är åtminstone mina förhoppningar om nu inte facebook tar över min uppmärksamhet. Då är det kört.
 
 
Nu ska jag snart träna i alla fall. Måste, måste, måste! Förra veckan blev det inte, enligt mitt mål, 3 träningspass utan bara 2 så nu har jag tänkt försöka komma ikapp med att träna 4 gånger. Jag har ju en liten lapp uppsatt därhemma med personliga mål. Ett av dessa är att under 10 veckors tid träna 3 gånger i veckan, och jag kan erkänna att av de senaste 6 veckorna har det bara fungerat under 3. Jag varit sjuk 1 vecka och sedan "bara" tränat 2 gånger per vecka av resterande 2. Dålig stil Annelie! Fast jag ju skryta med att mitt mål om godisförbud går betydligt bättre där jag klarat mig felfritt under 6 veckors tid nu. Det trots att man ibland varit väldigt sugen. Måste vara stark, bara 4 veckor kvar tills jag får vräka i mig igen!
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0