888 Stockholm

Stockholm, nu är hon på väg. Du kan försöka att gömma dig, men ack så lönslost. Annelie finner dig i vilket fall som helst, resistance is futile.


Ja mina damer och herrar. Nu sitter jag äntligen på bussen mot våran såkallade huvudstad. Det lär väl bli en trevlig resa dit. Jag har ju till och med det lite lyxigt ombord buss 888 Karlstad- Stockholm. Jag surfar med Surf express 5936 Flygturen och det finns till och med en liten toalett. Som, hör och häpna, är gratis! Helt otroligt jag vet. Det enda dåliga just nu är att jag har upptäckt hur lite batteri jag faktiskt har på datorn. Men jag antar att jag överlever trots denna katastrofala nyhet. Jag har ju min nödproviant med mig, en godispåse. Människans bästa vän. Lär väl sova större delen av resan med och lyssna lite på musik, ja ni vet -lite allt möjligt.


Sen återstår det väl att se hur bra man hittar i Stockholm. Exakt hur man ska gå när man är framme vid T-centralen. Jag har ju inte lite packning heller om man säger så, känner mig som någon form utav packåsna. Först och främst ska man i alla fall köpa ett månadskort, så att jag kan åka buss och tunnelbana fritt. Detta kan ju vara en fördel. Och sedan är det bara att försöka ta sig iväg till Odenplan. Det är väl hyfsat enkelt, mest packningen som oroar mig där. Jaja, ni får önska mig lycka till och hoppas på att jag kommer hem igen -i ett stycke.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hejar på dig! Hoppas du får det bra däruppe :D

2011-01-09 @ 11:49:50
URL: http://www.ilini.wordpress.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0