Allt går framåt

Just nu går allt väldigt bra i mitt liv. Bortsett från att jag hoppade av Media- och kommunikationsvetenskap och ville vidare in på förskollärarprogrammet. Det misslyckades jag med eftersom jag skickade iväg min ansökan lite väl sent. Istället studerar jag nu en kurs i Specialpedagogik, fortfarande på Karlstad Universitet, i väntan på nästa års start på programmet för både förskollärare OCH lågstadielärare (F1-F3). Det programmet är nämligen bara ett halvår längre än den vanliga förskollärarutbildningen så varför inte? Jag får betydligt mer kompetens inom skola + att jag får mer möjligheter vad gäller framtida anställning. Och appropå det...
 
 
Jag har i princip lyckats få jobb inom vikariepoolen för Hammarö skola - förskola, fritids och den yngre delen av grundskolan. JÄTTEKUL! Ser verkligen fram emot att få jobba med barn. De är ju så finurliga med allt de hittar på och att även jag får leka är ett stort plus! Det var igår som jag var på intervjun, som jag deltog i med massvis av sökande, och får i slutet av veckan veta mer precist om jag fick det eller inte. Men eftersom jag själv har sjukdomen Diabetes så var personen jag intervjuades av väldigt positiv då det är en fördel då yngre barn kan behöva lite extra hjälp under skoltid. Eftersom jag vet hur diabetes fungerar så kan jag vara där i god tid om något skulle kännas fel för det barnet. Självklart vill jag inte enbart arbeta som vikarie på grund av detta, men det känns bra att det som tidigare bara varit en nackdel för mig även kan vändas till något positivt i en annan situation.

En roligt detalj är att under tiden som jag befann mig på detta intervjutillfälle så fick jag ett samtal om ett annat arbete inom posten under kvällstid. En intervju är inbokad imorgon och jag hoppas på det bästa. Känns väldigt bra att jag i så fall kan kombinera jobben eftersom de "byter" av varandra, även om jag sätter vikariepoolen i första hand. Allt går framåt för mig nu.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0