Ståtlig Ludde

Ludde min är så fin. Han ligger alldeles perfekt och ståtligt här bredvid med ögonen fäst på min tallrik. Åt lasagnette och även fast allt är uppätet så finns det ju lite småbitar kvar med smak i, det måste matte ändå kunna avvara tycker Ludde. Det enda som saknas egentligen är ju den där dregeldroppen som rinner längs mungipan. Men är väl mer fräsht utan det.

Idag har jag i alla fall varit hemma främst, men åkte även iväg till Kilenegården en sväng på den årliga ägglunken. En tipspromenad där man för varje rätt svar får ett ägg med totalt tolv möjliga frågor. Lite kul samtidigt som man får lite frisk luft. Inte för att jag kunde njuta fullt av den eftersom jag är så täppt i näsan, men men... Slutade med att jag fick sex ägg, helt okej med tanke på att jag brukar få runt fyra stycken. Blir väl till att måla lite sen, kan ju inte äta dom vanligt, det är ju riktiga påskägg nu! Och då krävs minst ett ägg som är randigt, prickigt och ett med en kyckling på.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0