Som vilken dag som helst.

Igårkväll, en helt vanlig dag på praktiken. Förutom en liten detalj. Jag började klockan nio på morgonen och var hemma halv ett på natten. Anledningen till detta var att jag just denna dag skulle få följa med på en inspelning. Detta ägde rum i en skitcool tatueringstudio och det var verkligen kul att få se hur allt gick till. Allt ifrån hur det tänkte omkring ljussättning till hur de hade planerat sen tidigare. Dessutom stod jag inte heller still hela tiden utan var den som filmade och tog kort "behind the scenes". Får se hur bra detta blev, men hade något roligt att göra i alla fall. När klockan hunnit bli tio på kvällen, var vi klara och packade ihop. Var så himla sliten så det är inte sant, och hade heller inte ätit någon riktig mat sen vid lunch -makaroner och en ynklig köttbit.


Men vilken överraskning! De bjöd på mat. Och det var jättegott. Vi gick hän till restaurangen Pelikan och beställde. Jag är en mes som hela tiden tänker på vad allt kostar, och hamna i chocktillstånd där ett tag. Men det löste sig snabbt... Åt i alla fall världens största köttbullar. En sådan köttbulle var väl lika stor som fyra-fem av "mammas köttbullar". Jag orkade 2,5 av 4 möjliga. Starkt jobbat anser jag. Sedan beställde jag även en Briska cider, men det jag fick var en stor öl. Mums! Eller kanske inte. De andra drack väl tre var medan jag kämpade med min under hela middagen. Alltså i ungefär en och en halv till två timmar. Men det gick till slut.

Det enda man fick göra efteråt var att vandra igenom Stockholm när klockan var över tolv på natten och åka lite tunnelbana. Men jag hade en intressant kväll och detta tänker jag dra lärdom från!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0