Ludde + vatten= ajajaj...

Sommaren är nog den bästa tiden på året, men även den sämsta pga det allt för klibbiga vädret emellanåt. Ni vet då man desperat stannar inomhus med endast en fläckt som sällskap eftersom man är så irriterad av värmen att folket flyr från en. Så är det i alla fall för mig, jag blir så himla irriterad eftersom allt är så varmt, ingen luft och det känns som om det aldrig ska ta slut. Då är det skönt att ha någon form av vattenhål till hands. En pool, en sjö, ett badkar eller en liten vattenpöl som man råkat stöta på mitt ute i skogen.

DET är avslappning på hög nivå när det gäller värmeböljor.

Nu i sommar är väl min prio-etta att ta det lugnt, vara mer med de kompisarna som har blivit "försummade" under skolåret, sedan även att försöka få min hund att älska gilla acceptera vatten och inte bete sig som att han håller på att drunkna med sin flytväst på sig. Jag hoppas verkligen att jag kan lära honom att uppskatta vattnet, åtminstone nu i sommar när det är som varmast. För honom är vattnet som en sommarplåga, inte någon låt man hör på radion, utan en riktig plåga som han försöker ungå så gott han kan.

Om vi tar en katt till exempel. Han älskar att jaga katter, inte till sin mattes stora fröjd. Men om det är en vattenspridare mellan honom och katten... Då ger han upp så att det skriker om det = han smiter in i huset igen eller drar i kopplet åt motsatt håll.

Nu tänker väl ni "visst... lycka till" Det tänker jag också, men man måste ju försöka. Han kan ju inte vara rädd för vatten hela livet. Tänk bara va smutsig han skulle bli om han undvek det hela tiden.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0