Hobbyhobbyhobby

Säg det fler gånger i rad!

Det märks definitivt att jag trappat upp min aktivitet här på bloggen. Jag får mina ryck ibland! Men skälet till det är väl följande:

1. Jag lyssnar för tillfället på bra musik som peppar mig, Queen med passande "Don't stop me now".
2. Jag är hemma och har tillgång till min systemkamera..
3. ... Jag har även tillgång till mina försökskaniner. Syskon och hunden är självklart objekten i fråga!
4. Man behöver hobbys i perioder av sitt liv. Just nu är bloggen en hobby i den här delen av mitt liv. 



Idag ska jag väl försöka ta mig i kragen och läsa ett bra antal sidor ur boken för kursen Organisationskommunikation. Det är väl allt annat än ett favoritämne men jag måste komma igång med pluggandet. Förra kursen var en slapp sådan utan läslitteratur, till följd av det finns det en även en slapp Annelie som vägrar öppna en ordentlig bok. Jag har väl alltid varit en medelmåtta i allt jag gjort. Jag har klarat mig väl, inte dåligt. Och bra, men inte utmärkt. Jag gör helt enkelt det som behövs men strävar inte efter att verkligen lyckas ordentligt med det jag gör. Vet inte om jag ser mig själv som lat, eller helt enkelt "nöjd". 

Egentligen vill jag inte vara just bara nöjd. Jag är inte nöjd över att nöja mig med att vara "okej" på lite allt möjligt. Visserligen är det väl bra att kunna lite om allt, men det vore även något att verkligen veta att just det HÄR, det kan jag ALLT om. Skulle vara skönt att veta om den känslan.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0