Artikel i NWT under lördagen

Jag kan ju bara föreställa mig som sagt vart det här ägt rum. Men jag har mina misstankar. Är så synd att det blir såhär, alla de som arbetar där är trevliga och hjälpsamma. MEN! Villkoren för de som testar på att arbeta där var inte särskilt bra. Att inte få OB tillägg överhuvudtaget när man väl fått anställning och att inte få någon lön de gånger som man "provjobbar" i hopp om att få arbeta vidare där. Det var inte särskilt roligt att inte få något slutdatum för när man inte behövde provjobba längre, utan det skulle man göra tills man kunde allt. Och jag förstår att de vill testa personen först innan den får en fast anställning -men att åtminstone få någon form av lön? Jag arbetade där under två tillfällen, den ena gången var jag där nio timmar. Känns ju sisådär. Hade varit kul att få stanna kvar och arbeta om villkoren varit bättre. Men som tur är har jag nu fått arbete på annat håll, med rimlig lön!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0