Dag Ett.

"Phuuu" jag överlevde. Men det var knappt. Hade lång arbetsdag idag, från klockan 9 till 6. Måste nog säga att jag blev väldigt förvånad idag när jag var där, det var inte den arbetsmiljö som jag hade förväntat mig. Om jag på något sätt ska beskriva den så säger jag väl som såhär: det var som på john bauer gymnasiet -fast en äldre version med mer arbete. Allt därborta i den stora lokalen var så himla härligt och folk skojade och pratade på. Ibland kunde man till och med höra ett youtube-klipp spelas upp. Ja, det kändes helt enkelt onormalt att man kan ha en så lättsam stämning på en arbetsplats i dagens Sverige. Och mitt i smeten satt jag, arbetandes med word-mallar inför deras arbeten.

Appropå min vistelse i huvudstaden, jag lagade mat idag. Det var läskigt och jag trodde jag skulle dö. I den här lägenheten har de en gasspis, vilken krånglar ibland. Därför ligger det en tändare bredvid som man använder om den inte vill starta direkt. Hur tror ni att det känns, att veta att man tar eld mot en gas. Skitkul såklart.

Jaja, lär väl lära mig att hantera lågorna till slut. Håll till godo med lite bilder under tiden:



Ludde innan jag åkte, saknar han redan.


Ja det där var mitt lilla rum, har sängen där precis uppför den lilla trappan. Sen har jag även min utsikt från fönstret, ooh byggnader!


Kommentarer
Postat av: Far

Hoppas du kommer att trivas!

Snygga bilder i matcollaget. Du har bra bildkänsla.

Hälsningar

Far

2011-01-11 @ 01:00:23
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0