Sällskap idag.

Matteprovet gick som väntat. Uselt. Men jag ska inte gå och bli deprimerad nu, sparar det till ett annat tillfälle.

Idag får jag i alla fall sällskap med mig hem, av någon mystisk varelse -även kallad Miranda.


Miranda (storforsus handbollus) är ett flocklevande sportdjur, oftast klassificerade inom underfamiljen Handbollsätande hoppdjur. De lever och frodas i Värmelandet.

Miranda tillhör släktet Hällus familius som domineras av det kvinnliga släktet. Ett utmärkande drag är variationen av gälla och mörka toner vid brunstperioden. Den som vid dessa tidpunkter försöker närma sig Miranda bör agera med all försiktighet då denne kan utbrista i antingen skratt eller skrik. Vid skratt är det ingen fara men vid skrik är det säkrast att du är beredd på olika stridsfraser. Den mest förekommande och kända är då: "Du kan hoppe upp å sätte dig på något å rotera!!"

Skrämmer jag bort mina framtida kompisar nu tro?
Och som svar till diverse kommentarer kan jag säga: jag har tråkigt.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0