Gamla vanliga ångesten

28 maj. Säger det datumet er något? Det gör det nämligen för mig. Det är denna dagen på året som jag är på topp. Då fyller jag år. Arton bast den här gången. Längtar ihjäl mig just nu! Vill att tiden ska gå snabbare men samtidigt inte. Man vill ju bli äldre men inte gammal. Vara ung men inte liten. Vilket dilemma man har, men man kan inte ändra tiden. Det är något man måste acceptera och bara följa med och ha det så roligt som möjligt när man ändå håller på.

Träning:

Föresten så känner jag mig extremt duktig. Jag har nu tränat fyra gånger den här veckan; Måndag, onsdag, torsdag och fredag. Jag kan nog lugnt påstå att jag känner pressen från den nalkande sommartiden. Full med ångest inför bikinikrisen försöker jag träna så mycket som möjligt. För vem vill ju inte vara i sitt bästa fodral under den tiden på året då man blottar sig som mest? Just det. Själv har man aldrig varit i bästa formen under somrarna, och för den delen inte under resten av året heller. Men nu när man snart är arton och känner att den bästa tiden av livet är nu så blir man fylld av ork till att åtminstone starta träningmanin. Får se om det räcker till eller om man ska be någon att sparka till en i baken för att få lite extra skjuts mot sitt mål.

 


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0