Ett fyrfaldigt leve för Alexander!

Idag fyller min älskade lillebror 8år! Han har blivit en stor kille nu, tiden går för snabbt- det har jag insett vid det här laget.  Så ett stort Grattis på din enormt stora dag min lille bror!

Och imorgon är det dags för innehavaren av denna bloggs födelsedag, hela 17år blir det. Konstigt nog så börjar jag känna mig smått gammal. Nästa år till exempel, då blir jag dubbelt så gammal som min bror, han 9 och jag 18.
Thats gonna hurt...


Fast hur mycket spelar åldern roll egentligen? Det är inte åldern som sätter måtten för hur många möjligheter man har i livet. Om man nu inte är över 90 och vill hoppa bunjyjump, det är inget att rekommendera... Men i andra fall, vad är det som åldern sätter stopp för? Det är körkort, inträde till festivaler, alkohol, bio och självklart en hel del mer. Men det är ju det som är tjusningen med åldersgränsen. Att man längtar och trånar efter den dagen man fyller 18 då man kan gå ut på krogen, och sedan helt plötsligt är man där! Man är äntligen framme vid det ögonblick då man faktiskt har tillåtelse enligt lag att göra något nytt och annorlunda.

Men precis som med att man äntligen får gå ensam hemma från skolan, så tröttnar man. Det är alltså inte lika spännande längre när man inte längtar och inte har tillåtelse till det. Fast visst har kroglivet en hel del att bjuda på ändå, men det är inte samma sak när man får lov att gå dit lagligt.

Någon annan som delar mina tankar kring det otilåtna som sedan blir tillåtet och då inte lika intressant och lockande?

(PS. besök våran skoltidning: Insikt - jag har skrivt en del där)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0