Hejdå första-ring!

Kan inte fatta att det är skolavslutning imorgon. Helt otroligt hur fort tiden går nu när man är i gymnasiet. Snart är det väl dags med att vinka hejdå till tredjeåret också, och säga hej till vuxenlivet. Det känns åtminstone så.
Allt bara flyger förbi en innan man ens har uppfattat vad som har hänt.

Snart står man väl där med blommor, leksakschampagneflaskor och massor med krimskrans runt halsen och med en studentmössa på huvudet. Det vill inte jag. Jag vill hellre att tiden går i normal takt så man hinner njuta av färden. Alla vuxna (åtminstone de jag känner) tjatar om att de skulle ha tagit vara på tiden innan de var tvungna att ta ansvar för jobb och etc. Inte visste man det när man gick i gymnasiet, säger dom, att de tre åren på gymnasiet snart skulle vara över. Själv hoppas jag självklart att min tid på gymnasiet blir minnesvärt men att det samtidigt inte känns som en evighet att ta sig igenom det. Det ska vara lagom jobbigt, lagom- ordet som endast existerar i Sverige.
vill jag uppleva de tre åren på John Bauergymnasiet i Karlstad.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0