AG, Anonyma Godisätare...

Men gud va sockerberoende man kan vara. Gjorde nyss ett test på Måbra.com, misslyckades totalt. Jag har nu tydligen ett stort sockerberoende, alltså godis och andra onyttigheter. Men jag tror att grunden för det är tristess, jag har nästan aldrig något att göra, kompisarna är alltid upptagna eller för långt bort. Familjen ignorerar mig väldigt ofta (vilket resulterar i att jag blir mer högljudd och trummar på bordet osv. DÅ får jag åtminstone uppmärksamhet genom elaka ord om att jag ska vara tyst) och jag har ingen direkt syssla. Visst jag har en hund som jag går ut med, men hur långt räcker det i längden? Jag kan inte vara ute och gå med han dygnet runt. Jag vill ha varitation, händelser och action i mitt liv! Inte bara sitta på min stora röv och vänta på att något ska ske.

Tips? Som kan hjälpa mig med tristessen och på så vis även
mitt sockerberoende och viktproblem som asocierar med godis?

Kommentarer
Postat av: ♥ Novembersara - det lilla extra.

Gud vad jag känner igen mig. Något du kan göra är att köpa hem frysta frukter och bär. Jordgubbar och hallon är superbra, och fryst mango lika så! Ananas/vindruvor är den mest onyttiga frukt man kan äta men ändå mycket bättre än godis. Äter du regelbundet? Annars kan det vara ett sätt att slippa sötsuget. Eller köp hem väldigt mörkchoklad och ta en bit efter maten, det brukar också hindra att man blir supersugen. Annars ta en promenad när du blir sugen på godis, så gör du något annat? :) Men fryst frukt är bra, det kan du äta till lätt kesella 1 % fett, blir som en god efterrätt som är mycket bättre än godis! :)

2009-07-05 @ 23:07:22
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Caroline , du vet vem ^^

VA MED MIG :D<3<3

2009-07-09 @ 16:48:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0