Danmark, Storbritannien, medelhavet eller i gränden bakom det lokala hotellet.

Åh, vad jag längtar! Längtar till att få åka utomlands! Den längsta sträckan som jag kommer att färdas iår är förmodligen till vårat kära grannland, Danmark. Jag älskar deras språk. Så himla härligt på något sätt jämfört med våran "ordentliga" svenska. Men jag skulle inte ha något emot att åka en bit längre. Till Storbritannien eller någon medelhavsö, där ligger mina drömdestinationer hittills i mitt liv. Vill åka bort, åtminstone för ett tag och känna den där underbara äventyrskänslan av att man är på en främmande plats och kan göra vad som helst. Det finns alltså ingen risk för att man ska skämma ut sig inför någon man känner och kan då springa omkring som om man blivit barn på nytt. Det är en bra känsla som man bör uppleva mer än en gång om året.


Kommentarer
Postat av: vickan

Grattis du är en av de fem finalisterna i min tävling!:)

så nu är det bara att få så många som det går att rösta på din blogg i tävlingen:)

Lycka till!

/victoria

2009-07-09 @ 15:34:15
URL: http://vickanb.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0