Besök från släkten.

På denna vackra dag så förväntas det släktbesök för en gångs skull. Min farfar med sambo kommer upp. Fast bara för två dagar. Visst tycker jag att det är roligt att dom väljer att dyka upp här uppe i Värmland, men jag hatar det faktum att man måste "tvinga" upp dom. Vi förväntade oss att de skulle dyka upp här vid tolv, men sen ringer dom och berättar att dom måste klippa gräset först, så att det ska se ut som att dom är hemma. Visst det låter ju kanske inte så konstigt för er. Men då ska jag berätta att de klipper gräset TVÅ gånger i veckan. Så vad gör det att skippa det just den här gången?

Dessutom kan de inte stanna längre än tre dagar, åker på första, stannar hela andra och åker tillbaka den tredje. Hur kul är det för oss? De hälsar på kanske högst två gånger om året och när de väl dyker upp så stannar de MAX tre dagar eftersom de måste tillbaka till sin trädgård. Jag menar, kan de inte be någon annan att vattna växterna? Det är väl inte så mycket begärt av oss att vilja att det stannar lite längre än några dagar, med tanke påatt vi brukar stanna hos dom i ca. en vecka åt gången?

Orättvist tycker jag, men vad kan man göra...

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0